Frida Kalo (1907-1954) je bila meksička slikarka koja je dostigla međunarodnu slavu. Slikala je koristeći žive boje stilom koji je bio pod uticajem autohtonih kultura Meksika, ali i pod evropskim uticajima koji uključuju realizam, simbolizam i nadrealizam. Frida se 1929. godine venčala sa meksičkim muralistom Dijegom Riverom. Oni su delili političke stavove, a on je ohrabrivao njene umetničke poduhvate.
Mnogi njeni radovi su autoportreti koji simbolično izražavaju njen lični bol i seksualnost. Ona je na nekoliko autoportreta svoja osećanja izrazila kroz frizuru:
Autoportret sa kovrdžavom kosom (1937)
Frida se razdvojila od Dijega Rivere u leto 1934. godine, nakon što je otkrila da je Dijego imao aferu sa njenom mlađom sestrom Kristinom. Očajna zbog razlaza, Frida te godine nije naslikala nijednu sliku. 1935. je naslikala samo dve slike, koje oslikavaju njen bes zbog njihove afere. U autoportretu sa kovrdžavom kosom, Frida Kalo se prikazuje sa kratkom kovrdžavom kosom, najverovatnije u inat Dijegu koji je voleo njenu dugu puštenu kosu. Kasnije je Frida priznala da to izražava njen očaj i usamljenost zbog razlaza sa Dijegom.
Autoportret sa sa kratkom kosom (1940)
Frida je skratilia kosu mesec dana nakon razvoda od umetnika Dijega Rivere i ubrzo je, nakon što se ošišala, naslikala i ovaj portret. Ovde je sebe prikazala u prevelikom muškom odelu i grimiznoj košulji – moguće Dijegovoj, umesto u nekoj od tradicionalnih meksičkih haljina koje je obično nosila. Njena muška frizura i odelo su u kontrastu sa visećim minđušama i malim cipelama na štiklu. U jednoj ruci drži makaze, u drugoj pramen kose, a isečena kosa izgleda kao da gmiže i uvija se oko nje. Iznad scene, praćene notama, nalaze se reči meksičke narodne pesme koje glase: „Gledaj, ako sam te voleo to je bilo zbog tvoje kose. Sada kada si bez kose, više te ne volim”.
Mada, ona se ošišala nakon prevare, to jest, nakon što je prestao da je voli, iako je imala dugu kosu. Prevario ju je sa njenom sestrom Kristinom, a ova pesma se odnosi na sve žene koje je izdao muškarac.
Prema nekima, Frida je naslikala ovaj portret kao znak žalosti zbog odsustva bivšeg muža, koji joj je bio neveran (a sa kojim će se ponovo venčati 1940. godine).
Za druge, slika predstavlja objavu Fridinog samopouzdanja i nezavisnosti.
Autoportret sa pletenicom (1941)
Ubrzo nakon što su se Frida i Dijego ponovo venčali, u decembru 1940. godine, nastao je još jedan autoportret. U njemu je Frida ponovo koristila kosu kao sredstvo kojim je izrazila svoja osećanja o njihovim bračnim odnosima. Pramenovi kose, koji su na prethodnoj slici bili isečeni, sakupljeni su i upleteni u novu pletenicu. Ona je u obliku beskrajne kike može da se vidi kao simbol večnog kruga vremena. Ova ideja je pojačana listovima upletenim oko gornjeg, nagog dela tela. Na ovoj slici Frida pokušava da obnovi ženstvenost koju je prethodno odbacila i koje se simbolično odrekla.
Frida Kalo – Autoportret sa puštenom kosom (1947)
Ovde je Frida naslikala sebe sa veoma gustom, puštenom kosom. Smatra se da je to zato što je želela da udovolji Dijegu Riveri, s obzirom na to da je on bio opsednut njenom dugom kosom. 1946. godine zdravlje Fride Kalo se pogoršavalo, stanje joj je bilo sve gore i gore, iako je konsultovala mnogo doktora i specijalista. Autoportret je nastao dok se oporavljala od operacije, koja je nazvana „Početak kraja”, nakon koje joj je bilo još gore.
Frida na slici izgleda mršavo i iscrpljeno. U dnu slike piše: „Ovde sam ja naslikala sebe, Fridu Kalo, u odrazu u ogledalu. Imam 37 godina i jul je 1947. godine u Kojoakanu u Meksiku, gde sam rođena“. U natpisu piše da ima 37 godina, ali je u stvari imala 40 kada je naslikala portret. Slika je prodata na aukciji u Kristiju u Njujorku, maja 1991. godine za 1.650 000 dolara.